Direkt zum Inhalt
Skip to main content
Collections Menu

Belvedere Heliograms

Lisa Oppenheim, Belvedere Heliograms, 2012, Silbern getönter Silbergelatine-Druck, auf Aluminiu…
Belvedere Heliograms
Lisa Oppenheim, Belvedere Heliograms, 2012, Silbern getönter Silbergelatine-Druck, auf Aluminiu…
Lisa Oppenheim, Belvedere Heliograms, 2012, Silbern getönter Silbergelatine-Druck, auf Aluminium aufgezogen, 33 × 47 cm, Belvedere, Wien, Inv.-Nr. 10887/6
© Lisa Oppenheim
Diese Bilddateien werden ausschließlich für privaten Gebrauch zur Verfügung gestellt. Für jegliche Art von Veröffentlichung/ kommerzieller Nutzung kontaktieren Sie bitte unsere Reproabteilung.
  • Belvedere Heliograms

  • Date2012
  • Künstler*in Lisa Oppenheim (geboren 1975 in New York)
  • Object typeFotografisches Erzeugnis
  • MediumSilbern getönter Silbergelatine-Druck, auf Aluminium aufgezogen
  • Dimensions
    33 × 47 cm
  • SignatureUnbezeichnet
  • Inventory number10887/6
  • Locations Derzeit nicht ausgestellt
  • In 2012, the American artist Lisa Oppenheim was invited to realize a project engaging with the Belvedere’s collection. For her “Belvedere Heliograms,” she isolated the depictions of the sun (“helios,” in Greek) in four historic works: Martino Altomonte’s “Apollo on the Solar Chariot” (1716), Anton Romako’s “Italian Fisherman’s Child” (ca. 1873), Egon Schiele’s “Four Trees” (1917), and Oskar Kokoschka’s “The Port in Prague” (1936). The technique Oppenheim used to make the series likewise gestures toward the power of the sun—she exposed the twenty-six photograms under daylight at different times of day, allowing the varying intensity of the sun’s rays to influence the final look of the resulting pictures.